درمان واریس با لیزر

در توضیح  درمان واریس با لیزر  ابتدا، رگ‌های واریسی هنگامی به وجود می آیند که ، دریچه‌هایی که وظیفه انتقال خون را دارند ، و آن را به سمت قلب پمپ می‌کنند دچار ضعف  شده و یا آسیب جدی به آن وارد شده است  و باعث جمع شدن خون در رگ‌ها می شود . این مشکل بیشتر   در پاها  به وجود می آید و یک بیماری بسیار دردناک است .
علائم آن آبی ، قرمز یا بنفش شدن رگ‌ها است . هم چنین این رگ ها متورم و برجسته نیز خواهند شد .  برای درمان درد ، بیشتر افراد از لیزر درمانی استفاده می کنند ، زیرا لیزر درمانی یک روش کم تهاجمی است و نتیجه بسیار مطلوب و موثری دارد .

درمان واریس با لیزر

مزایای درمان واریس با لیزر  :

۱ • انجام لیزر در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود .
۲ • لیزر یک عمل سرپایی است .
۳ • علائم آن در زمان بسیار کم از بین می‌رود .
۴ • دوران نقاهت و بهبودی پس از این روش طولانی نیست .
۵ • احتیاج به بیهوشی ندارد .
۶ • ‌نتیجه به دست آمده  با اسکار همراه نخواهد بود  .
۷ • ۹۸ درصد احتمال بهبود فرد وجود دارد .
۸ • لیزر بدون درد ، خونریزی و . . . است .
۹ • لیزر بدون به و جود آوردن برش و جای بخیه در پاها است .
۱۰ •  شخصی که لیزر می کند می تواند در محل کار از فردای روز عمل لیزر واریس حضور پیدا کند و به زندگی عادی خود ادامه دهد
١١  یکی از مهم ترین ویژگی های انجام لیزر کاستن درد و حس سنگینی در پاها است .
١٢در انجام  لیزر احتمال بسیار کمی وجود دارد که فرد دچار عوارض جانبی شود .

درمان واریس با لیزر به چه صورت است ؟

در اصل لیزر یک پرتو نوری متمرکزشده ای است که بعضی از پزشک ها و  متخصص ها می‌توانند از درمان واریس با لیزر کمک بگیرند . گرمای لیزر ، رگ مبتلا را از بین خواهد برد و باعث بسته شدن رگ ها می‌شود . رگی که بسته شده است قادر به خون رسانی نبوده و از فرایند خون رسانی حذف می شود  و می‌میرد . پس از گذشت مدت زمان یک و یا دو سال ، رگ به طور کامل  از بین خواهد رفت .
درمان واریس با لیزر شامل گرما دادن به رگ و مسدود کردن آن می باشد . این عمل  تنها با بی‌حسی موضعی درمان خواهد شد . رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی کوچک می‌تواند به کمک لیزر درمانی که در سطح پوست انجام می‌شود درمان شوند .
درمان واریس با لیزر از دو روش درمانی ساده و لیزر درمانی درون عروقی صورت می پذیرد .

دکتر شجاعی

درمان واریس با لیزر ساده :

لیزر درمانی ساده در بیرون از پوست انجام می شود و رگ‌های عنکبوتی که در زیر سطح پوست نمایان شده است  را درمان می‌کند . گرمای لیزر ، رگ مبتلا به واریس  را از میان می برد و آن رگ را  به یک بافت اسکار تبدیل می کند . این بافت اسکار رگ را می‌بندد و رگ بسته‌شده از مسیر خون رسانی خارج می شود و در نهایت  می‌میرد .

درمان واریس با لیزر عروقی :

روش دوم لیزر درمانی از طریق لیزر عروقی است .این روش یک روش کم تهاجمی است که توانایی این را دارد که رگ‌های واریسی را درمان کند . در روش لیزر درون عروقی از انرژی لیزر که پرتو متمرکزشده نوری است استفاده خواهد شد . لیزر  با انتقال انرژی نور به سمت بافت  که به دقت مشخص شده است کار می‌کند ؛  پس در نتیجه به بافت‌های کناری آسیبی نمی رساند . یکی از سریع ترین روش های درمانی لیزر ، روش درون عروقی است که بسیار بی خطر و نتیجه بخش است . هم چنین این روش ویژگی های زیبایی زیادی دارد . لیزر درون عروقی یک روش بدون عارضه جانبی است .

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.